Gastzugang ist limitiert

Diskussion BRPA - Big Rock Partners Acquisition Corp (zukünftig NeuroRx)

I_am_batman

Investor
26.01.2021
217
751
Aus der PR:

Richard Ackerman, Big Rock's Chairman, President, and Chief Executive Officer, stated "Only stockholders who affirmatively elect to convert their shares and follow the conversion procedures set forth in the proxy statement will have their shares converted. If a stockholder does not want to convert his or her shares, the stockholder does not have to do anything to remain invested in Big Rock." He further stated "I want to thank our stockholders for their support and patience through this process, and also to remind them that their vote in favor of the extension amendment proposal is very important, no matter how many shares they own."

Also wer "convertieren" möchte muss das aktiv anmelden und bekommt dann die ca. 10 USD / Share. Wer nichts macht dem seine Aktien werden nicht ausbezahlt und bleibt weiter investiert in BRPA, egal ob die Aktien registriert sind oder man abgestimmt hat. so verstehe ich das zumindest.

Hier noch die gesamte PR:

Big Rock Partners Acquisition Corp. Clarifies Procedure for Stockholder Conversions and Urges Stockholders To Vote "For" Extension Amendment Proposal​

ACCESSWIRE
7 April 2021
1381 words
English
ACWIRE
Copyright 2021. ACCESSWIRE

NEW YORK, NY / ACCESSWIRE / April 7, 2021 / Big Rock Partners Acquisition Corp. (Nasdaq:BRPA) ("Big Rock") today clarified the procedure for stockholder redemptions in connection with Big Rock's special meeting of stockholders called for the purpose of approving an amendment to Big Rock's amended and restated certificate of incorporation to extend the date by which Big Rock has to consummate its initial business combination from April 23, 2021 to May 24, 2021 (the "extension amendment proposal"). Proxy statements are being mailed to Big Rock stockholders of record as of March 31, 2021.

The holders of shares of common stock issued in Big Rock's initial public offering ("public shares") may elect to convert their public shares into their pro rata portion of the funds held in Big Rock's trust account (calculated as of two business days prior to the special meeting) if the extension amendment proposal is approved and the extension is implemented. The per-share pro rata portion of the trust account on March 31, 2021, the record date (which is expected to be the same approximate amount two business days prior to the meeting), was approximately $10.86. The closing price of the Company's common stock on the record date was $35.42. Accordingly, if the market price were to remain the same until the date of the meeting, exercising conversion rights would result in a public stockholder receiving approximately $24.57 less than if such stockholder sold the public shares in the open market. Public shares will not be converted unless the stockholder affirmatively demands conversion. To demand conversion, you must either physically tender your stock certificates to Continental Stock Transfer & Trust Company, Big Rock's transfer agent, or deliver your shares to the transfer agent electronically using the depository trust company's DWAC (deposit/withdrawal at custodian) system no later than two business days prior to the vote for the extension amendment proposal. Further instructions regarding conversion can be found in the definitive proxy statement, which was filed by Big Rock with the Securities and Exchange Commission on April 1, 2021. The proxy statement is also available at https://www.cstproxy.com/bigrockpartners/sm2021.

Richard Ackerman, Big Rock's Chairman, President, and Chief Executive Officer, stated "Only stockholders who affirmatively elect to convert their shares and follow the conversion procedures set forth in the proxy statement will have their shares converted. If a stockholder does not want to convert his or her shares, the stockholder does not have to do anything to remain invested in Big Rock." He further stated "I want to thank our stockholders for their support and patience through this process, and also to remind them that their vote in favor of the extension amendment proposal is very important, no matter how many shares they own."

Approval of the extension amendment proposal will require the affirmative vote of holders of a majority of the issued and outstanding shares of Big Rock's common stock as of the record date. You are encouraged to submit your vote as soon as possible to ensure it is represented at the special meeting. Please note that if your shares are held at a brokerage firm or bank, your broker will not vote your shares for you. You must instruct your bank or broker to cast the vote.

You can find more information on the special meeting in Big Rock's proxy statement at https://www.cstproxy.com/bigrockpartners/sm2021.

2brix

Investor
02.11.2020
383
592
Denke daran, dass die Abstimmung nur für eine Verlängerung bis zum 24.5.2021 ist.

Es geht nicht darum, ob wir fusionieren oder nicht.

Die Rechte und Optionsscheine sind so niedrig, weil das Risiko besteht, dass die Fusion nicht stattfindet. Wenn es keine Fusion gibt, dann sind die Rechte und Optionsscheine wertlos.

Sobald das endgültige Datum für die Fusion feststeht, werden die Optionsscheine und Rechte anfangen zu steigen.

Vergiss nicht, dass die Aktien schwanken wird, so dass die Optionsscheine nicht immer genau $11,50 hinter der Aktie liegen werden und die Rechte nicht immer 10% der Aktie betragen werden. Aber ich glaube, dass sie viel näher an der Aktie liegen werden als jetzt, da das Risiko herausgenommen wurde.

habe gerade ein durcheinander.

was meint ihr, will Big Rock die Verlängerung oder nicht, da sie den Merger endlich über die Bühne bringen wollen?
je nachdem News kann es ja vor- oder nach dem Merger nochmals einen kleinen Schub nach oben geben. Was ist besser für Big Rock?

Tracker

Aktionär
Gönner
26.02.2021
54
123
habe gerade ein durcheinander.

was meint ihr, will Big Rock die Verlängerung oder nicht, da sie den Merger endlich über die Bühne bringen wollen?
je nachdem News kann es ja vor- oder nach dem Merger nochmals einen kleinen Schub nach oben geben. Was ist besser für Big Rock?
Ja sie wollen die Fusion, wir alle wollen die Fusion, aber bei der Abstimmung geht es nicht um die Fusion. Es geht darum, ihnen mehr Zeit zu geben, damit sie die Fusion durchführen können.

Wenn das Fusionsdatum feststeht, glaube ich, dass die Aktien(Warrants und Rights) vor der Fusion steigen werden. Die Aktien werden auch steigen, wenn die EUA vor der Fusion angekündigt wird.

Nach der Fusion, nun ja, da müssen wir Ende Mai etwas genauer Schauen.
Der Kurs sollte nach dem Merger stabil bleiben, da es ein 30 Tage Lockdown gibt.
Je nach EUA wird auch die Anzahl der Aktien steigen. Free Float
Denke daran, dass alles davon abhängt, wie viele Aktien in den Streubesitz kommen.
Es sind noch einige tiefere Recherchen zu machen. Die Cover sind intensiv, um wirklich alles zu verstehen.
Du hast gestern gesehen, wie sie geschrieben haben, dass es so leicht zu missverstehen ist.
Hier ist ein kleiner Ausschnitt von dem, was in Zukunft passieren wird, es gibt mehr. Total konnte es 75,000,000 Aktien sein.
Ich muss spater nach schauen.

Earnout
NeuroRx’s securityholders (including option holders and warrant holders) who own NeuroRx securities immediately prior to the Closing will have the contingent right to receive their pro rata portion of (i) an aggregate of 25,000,000 shares of Common Stock (which we refer to as the Earnout Shares) if, prior to December 31, 2022, the NeuroRx COVID-19 Drug receives emergency use authorization by the FDA and NeuroRx submits and the FDA files for review a new drug application for the NeuroRx COVID-19 Drug (the occurrence of the foregoing is referred to herein as the Earnout Shares Milestone), and (ii) an aggregate of $100,000,000 in cash (which we refer to as the Earnout Cash) upon the earlier to occur of (x) FDA approval of the NeuroRx COVID-19 Drug and the listing of the NeuroRx COVID-19 Drug in the FDA’s “Orange Book” and (y) FDA approval of the NeuroRx Antidepressant Drug Regimen and the listing of the NeuroRx Antidepressant Drug Regimen in the FDA’s “Orange Book,” in each case prior to December 31, 2022 (the occurrence of either of clauses (x) or (y) is referred to herein as the Earnout Cash Milestone).

2brix

Investor
02.11.2020
383
592
ich habe schon verstanden, dass es um die Verlängerung geht, daher schreibe ich ja auch Verlängerung :)

Worauf ich hinaus wollte ist, ob BigRock verlängern will oder nicht?
Salop geschrieben, wieso machen sie den Merger nicht Ende April?
Was spricht denn dagegeben?
Oder weshalb benötigen sie überhaupt die Verlängerung?
Ist ja eh beschlossene Sache, wenn denn BigRock will :confused2:

• Like
Reaktionen: gutschi1

Bernina

Kleinaktionär
Gönner
06.02.2021
14
123
Big Rock Partners vorbörslich 47.50 US (31% im Plus). Auch, wenn man die Vorbörse nicht zu hoch bewerten sollte, das Missverständnis von gestern hat sich offensichtlich erledigt. :)

• Like
Reaktionen: 2brix

Bernina

Kleinaktionär
Gönner
06.02.2021
14
123
1617881039417.png

Und bei einem sehr geringen Handelsvolumen geht es schnell hin und her. Habe gerade einen Screenshot gemacht, der sicher schon wieder überholt ist. :D

Nachtschwärmer

Investor
31.01.2021
344
778
Bin nicht hier investiert, hab aber folgenden Linke gestern per Mail bekommen. Wenn's interessiert gut, sonst löschen!

:hi:
Jetzt hab ich mit der Antwort von RLF im entsprechenden Forum schon soooo eine Aufregung verursacht, hoffe beiliegendes hilft Euch (heute wieder EMail erhalten......

rufri

Investor
31.10.2020
229
393
Rückkaufangebot der BIG ROCK PARTNERS ACQUISITION (ISIN US0894821034) Gerade erhalten über den Broker (Swissquote)
hä?
  • Preis:
    noch nicht bekannt
  • Frist:
    bis am 19.04.2021
  • Voraussichtlicher Zahlbarkeitstag:
    noch nicht bekannt
was soll man denen den anbieten?

• informativ

Tracker

Aktionär
Gönner
26.02.2021
54
123
Rückkaufangebot der BIG ROCK PARTNERS ACQUISITION (ISIN US0894821034) Gerade erhalten über den Broker (Swissquote)
hä?
  • Preis:
    noch nicht bekannt
  • Frist:
    bis am 19.04.2021
  • Voraussichtlicher Zahlbarkeitstag:
    noch nicht bekannt
was soll man denen den anbieten?
Ich habe das gleiche bekommen. Ich behalte meins. Vielleicht hat das mit der Situation mit der Abstimmung zu tun. Ich weiß wirklich nicht, was das soll. Ich denke nicht, weil Ich habe verkauft und neu gekauft vor 2 Tage.(Also nichts mit 31.3.20201 zu tun) Also versteh mich nicht falsch, ich verbreite keine Gerüchte
Auch wer will schon bis zu 30% Steuern zahlen. Ich nicht.

rufri

Investor
31.10.2020
229
393
Ich habe das gleiche bekommen. Ich behalte meins. Vielleicht hat das mit der Situation mit der Abstimmung zu tun. Ich weiß wirklich nicht, was das soll. Ich denke nicht, weil Ich habe verkauft und neu gekauft vor 2 Tage.(Also nichts mit 31.3.20201 zu tun) Also versteh mich nicht falsch, ich verbreite keine Gerüchte
Auch wer will schon bis zu 30% Steuern zahlen. Ich nicht.
dachte ich eben auch. ich behalte meine auch.

• Like
Reaktionen: Tracker

Overhead

Investor
05.11.2020
210
396
hab dasselbe auch gekriegt, Preis hab ich aus dem Text gelesen, die 10.86 USD:

Additional Text:
INFORMATION 04/06/21 UPD: EXPIRATION DATE AMEND ED.
END UPD.
EACH HOLDER OF SHARES OF COMMON STO CK HAS THE RIGHT TO DEMAND THAT THE COMPANY CONVERT SUCH SHARES INTO CASH, UPON TERMS AND CONDITIO NS.
..
THE COMPANY HAS ANNOUNCED A SPECIAL MEETING TO BE HELD AT 9:00 A.M.
EDT ON APR IL 21, 2021, VIRTUALLY, AT HTTPS://WWW.CSTPROXY.COM/BIGRO CKPARTNERS/SM2021, FOR THE SOLE PUR POSE OF CONSIDERING AND VOTING UPON THE FOLLOWING PROPOSALS: A P ROPOSAL TO AMEND (THE EXTENSION AMENDMENT PROPOSAL) THE COMPANYS A MENDED AND RESTATED CERTIF ICATE OF INCORPORATION, AS AMENDED (THE CHARTER) TO EXTEND THE DATE BY WHICH THE COMPANY HAS TO CONSUMMA TE A BUSINESS COMBINATION (THE EXTE NSION) FROM APRIL 23, 2021 TO MA Y 24, 2021 (THE EXTENDED DATE), AND A PROPOSAL TO ADJOURN THE SPECI AL MEETING TO A LATER DATE OR DATES , IF WE DETERMINE THAT ADDITIONA L TIME IS NECESSARY TO EFFECTUATE T HE EXTENSION (THE ADJOURNMENT P ROPOSAL) ..
THE HOLDERS OF PUBLI C SHARES MAY ELECT TO CONVERT THEIR PUBLIC SHARES INTO THEIR PRO RA TA PORTION OF THE FUNDS HELD IN THE TRUST ACCOUNT (CALCULATED AS OF T WO BUSINESS DAYS PRIOR TO THE SPECI AL MEETING) IF THE EXTENSION AMENDM ENT PROPOSAL IS APPROVED AND THE EX TENSION IS IMPLEMENTED (THE CONVERS ION).
HOLDERS OF PUBLIC SHARE S DO NOT NEED TO VOTE ON THE EXTENS ION AMENDMENT PROPOSAL OR BE A HOLDER OF RECORD ON THE RECORD DA TE TO EXERCISE CONVERSION RIGHTS.
THE PER SHARE PRO RATA PORTION OF THE TRUST ACCOUNT ON THE RECORD DATE (WHICH IS EXPECTED TO BE THE SAME APPROXIMATE AMOUNT TWO BUSINES S DAYS PRIOR TO THE MEETING) WAS APPROXIMATELY USD 10.86.
THE CLOSIN G PRICE OF THE COMPANYS COMMON ST OCK ON THE RECORD DATE WAS USD 35.4 2.
ACCORDINGLY, IF THE MARKET PRI CE WERE TO REMAIN THE SAME UNTIL TH E DATE OF THE MEETING, EX ERCISING CONVERSION RIGHTS WOULD RE SULT IN A PUBLIC STOCKHOLDER RECEIV ING APPROXIMATELY USD 24.57 LESS THAN IF SUCH STOCKHOLDER SOLD THE P UBLIC SHARES IN THE OPEN MARKET.
H OWEVER, THE ACTUAL MARKET PRICE ON THE REDEMPTION DATE MAY BE HIGHER OR LOWER THAN THE PER SHARE PRO RA TA PORTION OF THE TRUST ACCOU NT ON SUCH DATE.
ADDITIONALLY, THE COMPANY CANNOT ASSURE STOCKHOLDERS THAT THEY WILL BE ABLE TO SELL T HEIR SHARES OF COMPANY COMMON STOCK IN THE OPEN MARKET, EVEN IF THE MARKET PRICE PER SHARE IS HIGHER T HAN THE CONVERSION PRICE STATED ABO VE, AS THERE MAY NOT BE SUFFICIENT LIQUIDITY IN ITS SECURITI ES WHEN SUCH STOCKHOLDERS WISH TO S ELL THEIR SHARES.
..
IN THE EVENT THAT A PUBLIC STOCKHOLDER TENDERS ITS SHARES AND DECIDES PRIOR TO THE VOTE AT THE SPECIAL MEETING THAT IT DOES NOT WA NT TO CONVERT ITS SHARES, THE STOCKHOLDER MAY WITHDRAW THE TENDE R.
..
IN ORDER TO PARTICIPATE IN THI S CORPORATE ACTION, ACCOUNTS HOLDIN G SECURITIES IN A PLEDGED POSITION DUE TO AN OPTION CONTRACT ARE REQUI RED TO HAVE THESE PLEDGED SECURI TIES RELEASED INTO A FREE AND CLEAR POSITION PRIOR TO SENDING THE CO RPORATE ACTION INSTRUCTIONS AND AT LEAST TWO BUSINESS DAYS PRIOR TO CITIS CUSTODY REPLY BY CUTOFF DAT E AND TIME.

Offeror:
BIG ROCK PARTNERS ACQUISITION CORP
Bei mir steht aber Status der EreignisInformation: Vorläufig
Option Reply Deadline: 4/14/2021 9 PM

• informativ

Tracker

Aktionär
Gönner
26.02.2021
54
123
Danke Overhead

Also es hat mit der Abstimmung zu tun, falls du sie nicht willst, werden sie dir anbieten, sie zurückzukaufen. Ich glaube, das ist die sechste Verlängerung. Als sie dieses SPAC gegründet haben, gab es mehr Aktien. Bei jeder Abstimmung zur Verlängerung (vergessen wir nicht, dass sie kein Unternehmen hatten, das bereit war, ihr SPAC zu nutzen) sagten die Leute nein und nahmen die 10,86 $, da es keine Aussicht zu geben schien. Jetzt hat sich das mit der Fusion mit NeuroRx geändert

• Like
Reaktionen: rufri und 2brix